Martin Chudý

DEŇ č.41, STREDA 17.6.2015, toľko mám telesného tuku

Posledné 2 dni som znížil kalorický príjem a mal slabšie raňajky, aby som mal potrebnú hmotnosť na vážení na začiatku prípravy v Dukle Praha.

To sa mi aj podarilo a na dnešných testoch na Karlovej univerzite som mal 89.2 kg, čo je ešte v norme (ideálna je 87.7 kg).

Zároveň sme absolvovali meranie telesného zloženia a niektoré výkonnostné testy (ja som absolvoval len niektoré).

Počas testov nám telesné zloženie merajú dvakrát, na Tanite a v ľahu pomocou elektród (na chodidle a dlani). Toto druhé meranie je údajne najpresnejšie a meria celkový tuk v tele.

Podľa tohto merania som mal 14.9% tuku a to súhlasí s mojimi predošlými výsledkami (pred polrokom 15% a vždy medzi 14-15%).

Toto meranie pravdepodobne ukazuje aj vnútrosvalový tuk a čím má niekto viac svalovej hmoty, tým väčšie číslo mu ukáže. Aj spoluhráč s veľkou muskulatúrou (a väčším vyrysovaním než mám momentálne ja) mal nad 14% tuku a tí s nižšou muskulatúrou mali pod 10% tuku.

Tanita mi ukázala 13.2% tuku a viscerálny tuk 3 (VT), čo je výrazne viac než som mal na začiatku Projektu CHO (7.9% a VT 1).

Tiež mi aj s tým druhým prístrojom ukázali menej aktívnej telesnej hmoty a beztukovej hmoty (77.3 vs. 81.1 kg).

Vtedy som však bol meraný na inej Tanite vo Svete zdravia a Tanita na Karlovej univerzite mi už v minulosti ukázala rôzne výsledky, takže neviem posúdiť jej presnosť. Pre porovnanie prikladám nižšie výsledky z Tanity z 19.3.2015 a 16.4.2015 a výsledok z toho druhého prístroja z 19.3.2015.

Čo sa týka zvyšku dňa, aj dnes som zaznamenal zvýšený hlad a menšie zasýtenie. Takže neraňajkovať na high-carb strave môže byť rizikové a viesť k večernému prejedaniu.

To sa mi aj stalo a večer som si pochutil na priateľkinom lahodnom mrkvovom koláči z masla z nepasterizovanej zakysanej smotany s mascarpone, sušenými brusnicami a pomarančovými vločkami (druh korenia od značky Sonnentor). Prikladám aj obrázok. Urobila ho prvýkrát a hneď jej vyšiel geniálne :)

Napriek zjedeniu polovice koláča som nebol prejedený a možno som prestrelil dnešný kalorický príjem, keďže časť z 200 g masla v koláči vytiekla v rúre počas pečenia.

Každopádne tento koláč musíte ochutnať a nikdy by som si nemyslel, že z mrkvy môže vzniknúť taká pochúťka.

P.S. Dnes prikladám až 3 obrázky jedál, tak snáď vám urobím slinky :)

MERANIE TELESNÉHO TUKU

17.6.2015

17.6.2015, vľavo sú perom prepísané niektoré hodnoty z druhého prístroja, ktorý meral pomocou elektród.

19.3.2015 Tanita

19.3.2015

19.3.2015

19.3.2015

16.4.2015

16.4.2015

CELODENNÁ STRAVA2015-06-18_0708 2015-06-18_0709

IMG_2054

Orestované ryžové rezance so zeleninou a vajcom

2015-06-18_0709_001

IMG_2119

Špaldové palacinky s tvarohom preliate horúcimi malinami

2015-06-18_0709_002 2015-06-18_0710 2015-06-18_0710_001

11637991_1079729238707223_655412203_n

Mrkvový koláč zo špaldovej múky s maslom z nepasterizovanej zakysanej smotany s mascarpone a sušenými brusnicami

2015-06-18_0710_002

TRÉNINGOVÁ STRAVA2015-06-18_0710_003 2015-06-18_0711 2015-06-18_0711_001

 

2 Komentáre(ov)

  1. Nazdar Martin!

    Ten kolac vyzera absolutne genialne a bolo by super, keby si postol recept. Uz len z toho 200 g masla sa mi zbiehaju sliny 😉

    Co sa tyka subjektivneho hodnotenia vplyvu CHO stravy na teba, mna by velmi zaujimalo okrem opisu sportovych vykonov, kvality spanku, travenia, hladu a zasytenosti aj tvoje zhodnotenie celkovej osobnej spokojnosti. Najma zmeny nalad, postojov, schopnost reakcie v komunikacii s inymi, celkove psychicke rozpolozenie, najma ked to porovnas s Low Carbs stravou.

    Diky a pekny den.

    Odpovedať
    • Martin Chudý Martin Chudý19. jún 2015 at 15:55

      Ahoj diky.
      čoskoro zverejním recept :)

      Tvoje otazky su velmi dôlezite a budem ich preto rozoberat hlavne v knihe, pretože je to na dlhši text.

      Predbezne som sa na low-carb citil lepšie, ale aj teraz mam dost energie pri praci. Uvidime či sa niečo zmeni

      Odpovedať

Váš email nebude zverejnený.